Paremkite mus:


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai

Kuro ir tepalo priedai

 

Prieskoniai automobilio širdžiai

Dar taip neseniai, prieš kelis dešimtmečius, populiariausio benzino oktaninis skaičius svyravo apie 70, o variklių alyva buvo tik mineralinė. Todėl pačiu geriausiu atveju ją keisti tekdavo kas 5000 km. Šiuolaikinės alyvos yra beveik tobulos, o kuro gamintojai sugeba pilstyti net ir patiems galingiausiems ir sudėtingiausiems varikliams "skanų" benziną. Tačiau pasižvalgius parduotuvėse ir degalinėse, žvilgsnis užkliūna už daugybės pačių įvairiausių priedų tepalams ir kurui. Ar būtini jie šiuolaikiniams automobiliams?

Ar to tikrai reikia?

Jei automobilio širdis yra nauja ir sveika, būtinybės naudoti krūvas priedų tikrai nėra. Tačiau tinkamu laiku ir tinkamoje vietoje "pagardinę" kurą ar tepalus tam tikrais kokybiškais priedais, jūs nepakenksite, o pailginsite motoro gyvavimo laiką. Visa esmė ta, kad netgi pati geriausia alyva ar šiuolaikinis kuras yra universalūs produktai, o kiekvienas priedas yra sukurtas atlikti vieną ar kelias konkrečias funkcijas, todėl tinkamai naudojami priedai gali tapti jūsų mašinos motoro daktaru. Jų naudą dar sunkiau užginčyti, kai jie naudojami senuose, visko mačiusiuose varikliuose. Naudoti juos ar ne - spręsti jums. Mes tik pabandysime jums padėti susigaudyti automobiliams skirtū "prieskonių" gausybėje.

Alyvos priedai

Naujų arba geros būklės automobilių šeimininkų dėmesio yra verti produktai, kurie mažina trintį varikliuose. Juos netgi sunku pavadinti alyvos priedais, nes tepalas yra tik terpė, nešiojanti šias medžiagas. Tai, beja, svarbi detalė - su alyva nesureaguojantis priedas nepakeis jokių gero tepalo savybių. Šios grupės priedai dažnai gaminami naudojant pažangiausias technologijas, dar nesenai naudotas tik kosminėje pramonėje. Žinoma, tai nėra amžino gyvenimo eleksyras, tačiau mažindami trintį jie taupo variklį, palengvina užvedimą šaltyje ir netgi taupo kurą. Tiesa, šie produktai yra gana brangūs, bet ilgainiui ko gero atsiperka.
Didžioji dalis kitų tepalo priedų turėtų sudominti senų automobilių, turinčių jau remontuotinus variklius, šeimininkus. Naudojant juos galima pratęsti variklio amžių. Šių seniems varikliams skirtų priedų yra keletas rūšių:

  • Priedai, didinantys alyvos klampumą. Jie gerina alyvos klampumo savybes, didina kompresiją ir sumažina alyvos sunaudojimą.
  • Guminių riebokšnių hermetikai. Tai vieni iš naudingesnių priedų. Jie gali sugrąžinti guminių detalių elastingumą. Ši savybė praverčia, kai tepalas pradeda sunktis pro nuo laiko sukietėjusius riebokšnius. Tiesa, jie jau nepadeda, kai riebokšniai būna pažeisti mechaniškai.
  • Dūmijimo mažintojai. Tai pigūs ir gana efektyvus preparatai, skirti nugalėti paskui seną automobilį nusidriekusį mėlynų dūmų šleifą, kartu sumažinantys alyvos sunaudojimą. Tokie priedai labai praverčia seną "lavonėlį" varant į turgų.
  • Kelios firmos gamina dar vieną labai įdomių priedų grupę. Jie skirti vožtuvų mechanizmo hidraulinių kompensatorių darbui atstatyti. Atsiradus nedideliam klaksėjimui, tokie priedai kuriam laikui gali atstoti dirbtuvių meistrą.

Priedų yra pačių įvairiausių ir nebūtinai skirtų tik variklio alyvai. Pamašiomis savybėmis pasižymi ir priedai pavarų dėžėms ar reduktoriaus tepalui. Žinoma, priedai "senukams" maišosi su alyva ir vargu, ar pagerina jos savybes. Tačiau bent laikiną efektą jie garantuoja. Taigi ar brangiai remontuoti variklį, ar pigiai, tačiau laikinai pratęsti jo "gyvenimą" naudojant priedus, lieka spręsti jums.

Kuro priedai

Dėl kuro priedų naudos niekas neabejoja. Juos periodiškai naudoti tiesiog būtina. Jų irgi yra keletas rūšių:

  • Vandens absorbentai. Jie itin naudingi, ypač prasidedant žiemai. Kuro bake kondenduojasi vanduo ir per kurį laiką jo gali susikaupti visai nemenka "porcija", kuri trukdytų variklio darbui. Šis priedas susimaišo su vandeniu ir sudega dirbant varikliui. Tokie priedai tinka ir benzininiams ir dyzeliniams varikliams, o naudoti juos derėtų 3-4 kartus per metus.
  • Karbiuratorių ir įpurškimo sistemų valikliai. Jie pravalo kuro sistemas, pašalina nuosėdas. Yra variantai benzininiams ir dyzeliniams motorams. Šios priemonės naudojamos profilaktiškai kas 2000-5000 km. Dėmesio: šių preparatų negalima perdozuoti, todėl perskaitykite jų naudojimo instrukciją.
  • Benzino oktaninio skaičiaus didintojai. Jie ypač praverčia susiruošus ilgiau keliauti po Rytų šalis, kurios nuo seno garsėja prasta benzino kokybe. Šie priedai dažniausiai padidina oktaninį skaičių nuo 2 iki 6. Yra panašiai veikiančių priedų, skirtų dyzeliniams agregatams. Jie padidina dyzelino cetaninį skaičių.

Mitai ar tikrovė

Automobilių remonto specialistai neretai gana skeptiškai vertina kuro ar alyvos priedus ir nesiūlo jais per daug žavėtis. Tačiau didžioji bėda ne pačiuose prieduose. Bėda ta, kad šiuos produktus žmonės dažnai naudoja ne pagal paskirtį, t.y. ne kaip profilaktines priemones, o kaip... remonto įrankius. Tai tas pats kaip "užkaltą" motorą pabandyti atgaivinti supilant dvigubą tepalo normą. Taigi nepamirškite, kad viską reikia naudoti laiku ir saikingai. Visus priedus taip pat.

 

Informacijos šaltinis:  žurnalas "tavoAUTO"



Pasirinkite apskritį:


www.mandasoft.eu


Autohelp.lt

eliteFOTO.lt - fotografija

 
NDC.lt © 2009 Visos teisės saugomos